Ærøshale

posted in: Danmark Rundt | 0

Der var sol imorges hvilket lagde grund for en god start på dagen. Efter en god portion morgenmad løb jeg mod Ærøshale da Emma skulle i skole. Jeg var hurtigt fremme og det var et fedt sted. Det var en tange hvor der forenden var en lille halvø med strandeng. På tangen stod nogle små hyggelige badehuse med vand til begge sider. Efter et kort visit løb jeg tilbage til Emmas lejlighed for at hente min rygsæk, hvorefter jeg løb langs østkyststien til Ærøskøbing.

Stien førte mig ud til havet i et område med strandeng hvor stien pludselig forsvandt. Til gengæld var der virkelig vådt i området og efter et godt stykke med våde fødder, kom jeg til et skilt som førte mig op på en grusvej.

På turen kom jeg tilmed forbi en stor jættestue som man kunne kravle ind i. Stien førte mig også lige forbi Nørreholm som var en flad halvø med græs. Det sidste stykke til Ærøskøbing kom jeg til at løbe på en fin sti der gik helt ud til vandet, hvor jeg blandt andet kunne se Lilleø. I Ærøskøbing var der nogle flotte brostensgader og gamle huse, som jeg kom forbi inden jeg nåede til havnen hvor jeg tog færgen tilbage til Svendborg.

Da jeg nåede Svendborg vandrede jeg op til Emil. Det var godt at komme ind i varmen og få de våde sko af. Jeg fik mig et varmt bad og efter aftensmad brugte jeg lidt tid på at planlægge næste dags etape.

Dato: 23 November

Dag: 119

Kilometer (luftlinje): 16 km løb og 5 km vandring – ialt 3755 km

Tid i bevægelse: 8-10:30 og 12-13 med pauser

Vejr: 4 grader, sol og delvis overskyet, frisk vind 4 m/s.