Kås Bredning

posted in: Danmark Rundt | 0

Igår startede endnu en dag, men det var noget nemmere at komme op når jeg bare kunne løfte dynen af og stå op i et varmt hus. Jeg nåede lige at sige farvel til Per inden han tog på arbejde. Der var kaffe på kanden, og jeg fik mig en god portion havregryn til morgenmad. Jeg tog mig god tid til at pakke, for der ventede en kort dag forude, så jeg kunne ligeså godt blive inden døre lidt længere.

Ellers vandrede jeg fra Venø by og tilbage til færgen og fulgte så Venø bugt til Vinderup, hvor jeg overnattede i en shelter på en spejderplads i udkanten af byen. Her begyndte det at sne sidst på dagen, og da jeg vågnede i morges lå der et tyndt lag sne uden for shelteren.

Jeg vandrede ud mod Venø bugt igen og fulgte bugten nordpå langs med stranden. Det var dejligt med lidt sand under fødder, på trods af det lå under sneen. Selvom det går lidt langsommere er der altid flot langs stranden, og idag var der det meste af vejen vindstille, så den eneste lyd jeg hørte var havet der svagt slog ind mod strandkanten.

Jeg kom forbi Kås som vel var en slags halvø. Der var lidt bakket og så ellers overdrev med lyng og en skov. Et utrolig flot naturområde. Jeg vandrede op på en af bakkerne for se udsigten og gik så langs med stranden rundt. Jeg fortsatte op langs fjorden, hvor jeg kom igennem nogle sommerhusområder og til sidst søgte ud mod vejen for at få lidt fart på. Her var jeg glad for at jeg ikke skulle køre bil, for mange af vejene var glatte som en skøjtebane. Det gav mulighed for lidt afveksling ved at skøjte fremad istedet for at vandre.

Ved Nymølle kom jeg til dagens shelter lige som det blev mørkt. Den lå ud til fjorden men i læ af en lille skov. Et hyggeligt lille sted hvor træerne var hvide af sne.

Dato: 13, 14. Januar

Dag: 150, 151

Kilometer (luftlinje): 26 km vandring, 36 km vandring – ialt 4746 km

Tid i bevægelse: 8:40-15:15 med indkøb og pauser. 8:35-17 med pauser

Vejr: -1 grad, overskyet, sne om aftenen, stille vind 2 m/s. -2 grader, overskyet, lidt sne, stille vind 4 m/s.