Sure damer og en god ven

posted in: Danmark Rundt | 0

Imorges var jeg vidne til hvad jeg synes var en komisk episode. To damer stod og diskuterede højlydt. Den ene var ved og tanke sin bil, og den anden var meget sur over at hun ikke kunne komme til at tanke fordi den anden spærrede. Hele diskussionen gik så på om hende der tankede skulle bruge tid på at flytte sig og så tanke videre bagefter, eller om hende der ventede skulle bruge tid på at vente.

På den anden side af tankstanden stod der en mand og tankede som altså ikke var i vejen. Vi kiggede på hinanden og jeg trak lidt på smilebåndet, da jeg kunne se han heller ikke helt var med på hvordan de to damer kunne blive så sure på hinanden.

Efter den komiske episode gik jeg gennem Skælskør. Der var morgensol som oplyste de gamle huse og brostensbelagte gader. Kort fra Skælskør kom jeg ud til stranden hvor jeg fulgte en sti et godt stykke. Det blæste en del stik fra vest, men det var en flot tur med Storebæltsbroen i horisonten.

Da jeg nåede Korsør tog jeg toget over broen til Nyborg. Her ville min gode ven Peter komme og besøge mig, men han kom først om aftenen. For at få tiden til at gå, gik jeg en tur væk fra stationen. Her fandt jeg Nyborg Idrætscenter hvor der var et helt tomt omklædningsrum. Der slog jeg mig ned, fik et bad og vaskede lidt tøj. Ellers gik resten af ventetiden inde i varmen i idrætscentret, hvor jeg også fik ladet mine ting op.

Der var et uheld på motorvejen så den bus Peter kørte med blev en del forsinket, men han kom da heldigvis frem. I aftenens mørke vandrede vi så ud af Nyborg hvor vi klokken alt for sent lavede en bivark tæt på stranden og lagde os til at sove.

Dato: 12. November

Dag: 108

Kilometer (luftlinje): 33 km vandring
– ialt 3464 km

Tid i bevægelse: 7:35-13, 22-23:30

Vejr: 12 grader, sol, kraftig vind 10 m/s.