Ærø og vintervejr

posted in: Danmark Rundt | 0

Igår morges fik jeg en god portion morgenmad hos Søren og Hanne, inden jeg vandrede en lille rundtur på Strynø og tog færgen tilbage til Rudkøbing. Derfra fortsatte jeg til Tåsinge, hvor jeg kom forbi Monnet som var et strandeng område hvor der gik nogle køer og græssede. Jeg fortsatte til Svendborg som jeg nåede sidst på eftermiddagen.

Da jeg for en lille ugen siden forlod Svendborg og gik mod Langeland, havde jeg skiftet mine gamle slidte sko ud med nogle nye. Desværre viste det sig ret hurtigt at de var godt stive i det og nok et halvt nummer for lille. Men det var der ikke så meget at gøre ved jeg havde jo ikke andre sko med.

Det havde været nogle hårde dage for mine fødder, så det første jeg gjorde da jeg kom tilbage til Svendborg var at tage over til Katjas lejlighed og hente mine gamle slidte sko. De var trods alt bedre for mine fødder. Med nye gamle sko tog jeg over til min gamle klassekammerat Emil som jeg overnattede hos, og vi fik lavet os en god omgang aftensmad.

I formiddags tog jeg færgen til Ærø. Temperaturen var faldet drastisk og vinden var iskold, desuden regnede det også lidt. Det var ikke specielt varmt og jeg frøs især mine fingre da mine handsker ikke var så varme mere. Heldigvis skulle jeg ikke så langt inden jeg nåede en lukket shelter hvor jeg kravlede i soveposen og fik lavet mig en kop varm te.

Dato: 20, 21. November

7:30-8:45, 9:30-17
11:15-14

Vejr:
10 grader, overskyet, regn om morgenen, frisk vind 6 m/s.
3 grader, overskyet, periodevis regn, meget vind 10 m/s.