Bjergheste

posted in: Danmark Rundt | 0

Der var godt med “kul” på solen idag, så det var en dag med god varme! Første halvdel af dagen gik jeg på stranden. Indimellem var der godt med hældning på stranden, og der var generelt mange små løse sten. Så det blev et langt stykke, hvor jeg gik en del slalum, for at finde det bedste sted at gå på stranden. Det gik ikke så hurtigt, men jeg kom da fremad.

Bulbjerg i horisonten

Efter lang tid på stranden nåde jeg endelig til Svinkløv, som var en stor forhøjning og bakke i landskabet. Jeg valgte at gå over bakken istedet for at følge stranden uden om, og det vidste sig at være det rigtige valg. Oppe på toppen var der en fantastisk udsigt udover det område jeg lige var gået igennem, og Bulbjerg i horisonten så lige pludselig ikke så stor ud mere.

Læg mærke til hesten

Jeg så også et par “bjergheste” samt et føl på Svinkløv, der gik og græssede de stejle skråninger af. Selvom Bulbjerg igår var et godt udsigtspunkt, var det her mindst ligeså godt, og trods den korte afstand havde naturen allerede ændret sig, eller også er det bare mig der aldrig bliver træt af at kigge ud over klithede landskabet.

Oppe på Svinekløv var der en sti som jeg fulgte langs bakken. Det var rart med lidt afveksling fra stranden og stien  gik tilmed igennem en skov hvor jeg for første gang i dag, fik skygge fra den bagende sol. Nedenfor bakken lå Svinkløv badehotel. Der var fyldt med mennesker.

Om eftermiddagen ringede Dennis. Han var i område og ville lige kommet forbi med noget aftensmad. Det var som sendt fra himlen, da min aftensmad ellers ikke var blevet til det store. Han kom på scooter og mødte mig ved Slettestrand, men der var stadig et godt stykke ud til Shelterpladsen. Så Dennis tog min rygsæk og kørte i forvejen på scooteren, også løb jeg derud. Uden byrden fra rygsækken var jeg flyvende igen, og trods den lange dag var der stadig kraft i benene, så jeg holdte et godt tempo.

Dennis og hollænderen

På shelterpladsen mødte vi en hollænder der var cyklet fra Holland. Han havde lige været i Norge og vende og var nu på vej tilbage igen. Så det blev en hyggelig aften i selskab med Dennis og hollænderen samt god mad.

Dato: 6. august

Dag: 19

Kilometer (luftlinje): 33 km vandring og løb den sidste time

Tid i bevægelse: 9:15-17:25 med pauser

Vejr: 22 grader, fuld sol og næsten ingen vind.